Oświadczenie
Oświadczenie w związku z opublikowanym felietonem polemizującym z ustaleniami ekspertów autobaza.pl dotyczących cen Renault Twizy w Polsce i w Europie
2019-08-08, 13:11

W związku z opublikowanym felietonem polemizującym z ustaleniami ekspertów autobaza.pl informujemy, iż podane przez nas ceny Renault Twizy w Polsce są zgodne z aktualnie obowiązującym cennikiem Renault i zaczynają się od 53 tyś. PLN. 

Ze względu na ujemną wartość merytoryczną felietonu nie będziemy odnosić się do autora bezpośrednio, ani nie podlinkujemy artykułu.

Źródłem naszych informacji jest oficjalna strona dystrybutora Renault na Polskę, a także infolinia Renault. Fakty są następujące:

  1. Cena 33 900 PLN przytoczona w felietonie z reklamy w wyszukiwarce jest już nieaktualna. Wystarczyło kliknąć w reklamę, aby się o tym przekonać. 
  2. Renault od zeszłego roku zawiesiło sprzedaż TWIZY na Polskę.
  3. Planowana cena pojazdu w Polsce zaczyna się od 53 tyś. PLN
  4. Nie można kupić obecnie w Polsce Renault Twizy w opcji bez akumulatora - autor felietonu podważający autorytet i wiarygodność autobaza.pl zdecydowanie mija się z prawdą.
  5. Cena u niemieckiego dealera Renault wynosi 6950 € + najem baterii od 50 € za miesiąc. W zależności od pokonywanych odległości. W przeliczeniu na PLN po kursie 4,32 PLN za 1€ kwoty przedstawiają się następująco: cena TWIZY 30 024 PLN, ceny za najem baterii zaczynają się od 216 PLN za miesiąc. Umowa najmu podpisana na 36 miesięcy to dodatkowy koszt 7776 PLN, co daje łączny koszt 37 800 PLN. Tyle musi zapłacić niemiecki klient Renault, aby jeździć TWIZY.
  6. Cena u francuskiego dealera 7540 € - czyli 32 572,80 PLN + najem baterii w cenie zaczynającej się od 30 € w zależności od przejechanej liczby kilometrów. W przypadku pokonywania większych odległości ceny wzrastają o 10 €.  Umowa najmu baterii na trzy lata w najdroższej opcji (60 €) to ok. 9331,20 PLN, a w najtańszej - 4665,60 PLN. To daje łączny koszt od 37 238,40 PLN do 41 904 PLN. To są ceny dla francuskich klientów Renault. 

Zestawiając powyższe ceny dla francuskich i niemieckich klientów z polską ceną zaczynającą się od 53 200 PLN w najtańszej wersji wyraźnie widać znaczną dysproporcję.

Maksymalny czas umowy obejmujący wynajem baterii to np. we Francji czy w Niemczech trzy lata - po tym czasie baterię prawdopodobnie trzeba będzie wymienić. Na tej podstawie można wnioskować, że podobnie będzie wyglądało użytkowanie samochodu w Polsce. Po trzech latach bateria będzie nadawała się do wymiany lub regeneracji, co będzie generowało dodatkowe koszty. 

Każdy niech więc sam odpowie sobie na pytanie: czy brak możliwości zakupu omawianego pojazdu w opcji bez akumulatora i narzucenie ceny na Polskę od 53 tys. PLN jest windowaniem ceny w górę czy jednak nie? I jaki wpływ na aktualne ustalenia ceny Renault Twizy w Polsce ma widmo rządowych dopłat? 

Podważanie wiarygodności serwisu autobaza.pl oraz Polskiej Agencji Prasowej, w sytuacji gdy nie opiera się na faktach jest wyrazem mocnego nadużycia i szukania rozgłosu za wszelką cenę.

Nadmieńmy, iż ambitny autor felietonu na stałe zajmuje się polemizowaniem z artykułami zyskującymi duże zainteresowanie czytelników. To zapewne jego sposób przebicia się do szerszego grona odbiorców i próba zaistnienia w mediach. 

Panie Redaktorze nie warto posługiwać się nieaktualnymi informacjami w pogoni za sensacją i rozgłosem. Zalecamy zawsze zasięgnąć informacji u źródła, a nie bazować jedynie na informacjach z wyszukiwarki. Z takim dorobkiem "dziennikarskim" powinien Pan to wiedzieć.

Pozdrawiamy Pana serdecznie i życzymy samych sukcesów w Pana odtwórczej pracy. 

Poniżej źródło naszych informacji:

Renault Polska: https://www.renault.pl/samochody/samochody-nowe/twizy.html

Renault Niemcy: https://www.renault.de/modellpalette/renault-modelluebersicht/twizy.html 

Renault Francja: https://www.renault.fr/vehicules/vehicules-electriques/twizy.html 

Infolinia Renault: 800 900 803

KONTAKT / AUTOR
Agnieszka Celejowska
Specjalista ds. Content Marketingu & PR
VIN-Info Sp. z o.o.
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015.  Dla dziennikarzy