Raport Autobaza: auta z rodzimego rynku wtórnego sprzedają się równie dobrze jak te importowane z Niemiec?
Z danych Autobaza.pl podsumowujących II kwartał 2019 na rynku pojazdów używanych wynika, iż podaż ofert na pojazdy użytkowane na rynku krajowym jest większa niż liczba ofert pojazdów importowanych z Niemiec.
2019-07-15, 09:57

Udział pojazdów z rynku krajowego wynosi 39,96% natomiast udział pojazdów importowanych do Polski z Niemiec to 39,59% wszystkich ofert sprzedaży.

Auta z Niemiec cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem, aczkolwiek auta z rynku krajowego również. W przypadku rynku krajowego, na pewno znaczenie ma tu możliwość sprawdzenia historii pojazdu. Zatem zwiększa się prawdopodobieństwo zakupu sprawdzonego samochodu. 

Auta z Niemiec mają wciąż dobrą renomę, choć ze źródeł Autobaza wynika, iż do Polski trafiają pojazdy przestarzałe technologicznie (szczególnie jeżeli chodzi o spełnianie normy spalin EURO) oraz te niedopuszczone ponownie do ruchu drogowego w Niemczech.

Na trzecim miejscu - jednak daleko w tyle uplasowały się pojazdy importowane z Francji - ich udział w ofertach sprzedaży to 4,94%.  Czwarte miejsce należy do pojazdów z Belgii - 4% udziału w rynku, natomiast piąte miejsce należy do pojazdów importowanych z Holandii - 1,97%. Warto przytoczyć tu również, iż udział w ofertach sprzedaży pojazdów importowanych z USA jest bliski pojazdom importowanym z Holandii i wynosi 1,96%.

 

Na rynku wtórnym powoli przybywa pojazdów hybrydowych

 

Wzrost liczby ofert pojazdów hybrydowych jest powolny lecz zauważalny. Na razie nie można mówić o dużej skali tego zjawiska, jednak warto śledzić ten trend na polskim rynku pojazdów używanych” - mówi Piotr Korab - ekspert portalu Autobaza.pl

Wzrost ofert na pojazdy hybrydowe to zaledwie 0,09% jednak w przeliczeniu na liczbę ofert daje to o 683 pojazdy więcej niż w pierwszym kwartale. Natomiast wzrost ofert na pojazdy elektryczne to zaledwie 0,01% co daje o 108 ofert więcej niż w pierwszym kwartale 2019.

 

Czy auta ekologiczne staną się popularne na polskim rynku pojazdów używanych? 

Czas pokaże.

 

Aż 31% pojazdów wystawionych na sprzedaż miało odnotowaną szkodę

 

Dane Autobaza obejmujące pierwszy kwartał 2019 pokazały, iż 37% pojazdów wystawionych na sprzedaż i sprawdzonych po nr VIN, miało odnotowaną szkodę. W drugim kwartale 2019 obserwujemy spadek tego zjawiska o 6 pkt. procentowych. Czy zatem jakość pojazdów oferowanych w Polsce na rynku wtórnym ulega poprawie? Na pewno będziemy się przyglądać temu zjawisku.

 

Wśród TOP 5 najchętniej wystawianych na sprzedaż marek, najmniej odnotowanych szkód dotyczy marki Volkswagen - miało je 29% tych pojazdów. W następnej kolejności znalazły się Ford i Audi - u 33% odnotowano szkody. W przypadku Opla szkody odnotowano u 35% wystawionych na sprzedaż pojazdów, a wśród pojazdów marki Renault 36% miało odnotowaną szkodę.

Volkswagen wciąż najbardziej popularny

 

Najchętniej wystawiane na sprzedaż marki pojazdów w drugim kwartale 2019 bez większych zmian w stosunku do danych za pierwszy kwartał 2019. Nadal najbardziej popularną marką jest Volkswagen - 10,06% wszystkich ofert, na drugim miejscu znalazł się Opel - 8,61%, na trzecim Ford - 7,22%, Audi wskoczyło na czwarte miejsce z wynikiem 7,00 % tym samym przesuwając markę Renault na piąte miejsce - 6,91%. Jednak różnice między ostatnimi trzema markami są naprawdę niewielkie.

Największy wybór dla klienta wśród pojazdów 9 - 12 lat 

 

Najwięcej ofert sprzedaży dotyczy roczników 2007 - 2010 - to 23,94%, na drugim miejscu są roczniki 2011 - 2015 - to 20,74% wszystkich ofert, trzecie miejsce z wynikiem 19,51% należy do pojazdów z roczników 2003 - 2006. Ofert na stosunkowo najnowsze modele z roczników 2016 - 2019 jest 15,24% wszystkich ofert.  

 

Biorąc pod uwagę fakt, iż Polacy najchętniej kupują auta w cenie do 25 000 PLN taki wynik nie jest zaskakujący.

Podsumowując - rynek pojazdów używanych w Polsce w drugim kwartale 2019 nie odnotował większych zmian w stosunku do I kwartału. Cieszy nas zmniejszona o 6 pkt. procentowych liczba pojazdów z odnotowanymi szkodami, jak również fakt iż pojazdy z Polski są równie często wystawiane na sprzedaż co pojazdy z Niemiec, co może odzwierciedlać trend zakupowy Polaków.

KONTAKT / AUTOR
Przemysław Gąsiorowski
Marketing and PR Manager
Autoiso Sp. z o.o.
600 803 793
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.