"20 lat obecności firmy VIN-Info na rynku polskim wpłynęło na świadomość klientów"
Rozmowa ze Sławomirem Kozłowskim, CFO i Członkiem Zarządu Spółki VIN-Info.
2020-02-08, 11:56

Mamy początek 2020 roku. Czy pokusi się Pan na podsumowanie ostatnich 10 lat działalności firmy w Polsce? 

Tak, z przyjemnością. Ostatnie 10 lat to duże zmiany na rynku pojazdów używanych w Polsce. Działalność naszej firmy, która sukcesywnie zwiększa zakres posiadanych informacji,  jakie można uzyskać w raportach historii pojazdu VIN Info, zwiększyła przede wszystkim wykrywalność oszustw i sztuczek stosowanych przez sprzedawców samochodów używanych. Nastąpił zdecydowany wzrost świadomości wśród klientów, choć nadal zdarzają się tacy, co wierzą w zapewnienia typu - żona tylko dzieci do szkoły woziła…

Czyli chce Pan powiedzieć, że firma VIN Info przyczyniła się do poprawy jakości samochodów oferowanych na rynku wtórnym w Polsce?

Myślę, że przede wszystkim blisko dwudziestoletnia działalność naszej firmy przyczyniła się do zwiększenia świadomości klientów, a w pewnym stopniu do poprawy jakości pojazdów sprzedawanych na rynku wtórnym w Polsce. Od lat jest to niemały problem i nadal wymaga on ustanowienia odpowiednich przepisów prawnych. Klient kupujący auto na rynku wtórnym wcześniej musiał polegać na sobie lub zapewnieniach sprzedawcy. Oszustw było całe mnóstwo, z kręceniem liczników na czele. Możliwość zakupu raportu historii pojazdu daje klientowi dostęp do niezależnego źródła pewnych informacji i sprawia, że nie tak łatwo jest w tej chwili sprzedać samochód obarczony pewnymi wadami jako bezwypadkowy z pierwszej ręki.  

Czy wg Pana kara więzienia za cofanie liczników w samochodzie wyczerpuje zakres przepisów regulujących obrót pojazdami na rynku wtórnym w Polsce?

Penalizacja cofania liczników to tylko kropla w morzu potrzeb przepisów koniecznych do wprowadzenia, aby bezpieczeństwo Polaków kupujących pojazdy używane nie było zagrożone. 

Jakie zatem przepisy powinny wg Pana zostać ustanowione, aby zadbać o bezpieczeństwo Polaków?

Brakuje przede wszystkim przepisów regulujących wymagany stan techniczny, a także normy emisji spalin pojazdów importowanych do Polski z zachodnich krajów UE, w szczególności z Niemiec, skąd pochodzi blisko 60% importowanych pojazdów. 

Obecny stan prawny w Polsce nie eliminuje bowiem z naszego rynku pojazdów przestarzałych, czy poważnie uszkodzonych sprowadzanych do Polski w celu ich dalszej odsprzedaży. Stwarza to poważne zagrożenie dla życia i zdrowia uczestników ruchu drogowego oraz psuje rynek pojazdów używanych. Ceny takich pojazdów są zaniżone, aby zachęcić potencjalnego nabywcę do zakupu. 

Jak Pan widzi przyszłość wtórnego rynku motoryzacyjnego w Polsce?

Czeka nas swoista transformacja rynku, na którym zaczyna przybywać pojazdów o alternatywnych napędach. Zmienia się myślenie o motoryzacji i świadomość klienta. Wzrost udziału carsharingu czy długoterminowy wynajem samochodów może zaostrzyć konkurencję na rynku wtórnym, gdyż po prostu zacznie ubywać klientów...

Rosnący trend elektromobilności i wymagania względem norm emisji CO2 przełożą się również na ceny pojazdów używanych, które wzrosną.

 Na rynku wtórnym zaczynają pojawiać się samochody elektryczne i z pewnością będzie to nowe wyzwanie zarówno dla kupujących jak i dla VIN-Info, aby być wsparciem dla klienta i ułatwić proces zakupu samochodu elektrycznego. 

Życzyłbym sobie, aby 2020 rok otworzył nową erę na rynku wtórnym w Polsce, aby zakup samochodu używanego nie przyprawiał o ból głowy i aby stać nas wszystkich było na zakup sprawnych technicznie i bezpiecznych pojazdów.

Dziękujemy za rozmowę.

Rozmowę prowadziła Agnieszka Celejowska - Specjalista ds. Content Marketingu & PR

KONTAKT / AUTOR
Przemysław Gąsiorowski
Marketing and PR Manager
Autoiso Sp. z o.o.
600 803 793
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.